مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، مدارس را جلوه ای از تحقق مراتب حیات طیبه و کانون عرضه خدمات و فرصت های تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: مدرسه فقط محل چند ساعت فعالیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان نیست؛ بلکه لازم است تا در مدارس به روی اهالی محله ها باز باشد تا آنان هم بتوانند از خدمات مدارس استفاده کنند.
در مدارس باید به روی اهالی محله باز باشد/ برگزاری یادواره ۱۰۰۰ شهید دانش آموز و فرهنگی در تمامی مدارس استان در دهه فجر

به گزارش روابط عمومی نوسازی مدارس استان قم، علیرضا رحیمی در آیین افتتاحیه مدرسه حضرت فاطمه زهرا (س) منطقه پردیسان قم با اشاره به حوزه های مختلف پیشرفت کشور پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار کرد: پیش از انقلاب، تمامی دبیرستان های قم به تعداد دبیرستان های فعلی یکی از نواحی آموزش و پرورش قم نبود؛ در حالی که امروز نزدیک به ۲۵۰ دبیرستان در قم فعال است.

وی در این باره اضافه کرد: ایران اسلامی در تمامی رشته های علمی جزو ۱۰ کشور برتر جهان است که این امر هم پس از انقلاب به دست أمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تصریح بر این که رشد نگاه مردم سبب حضور در صحنه خیرین مدرسه ساز شده است؛ از خدمات خانواده صبوری برای تکمیل احداث مدرسه حضرت فاطمه زهرا (س) تقدیر کرد و یادآور شد: مرحوم ابوالقاسم صبوری، مرحوم علی صبوری، مرحوم حمزه صبوری از اهالی مدرسه سازی هستند؛ ضمن آن که امروز حاج رضا صبوری و حاج ابوالفضل صبوری نیز از این خاندان، راه خیر آنان را ادامه می دهند.

وی با تاکید بر این که بر اساس سند تحول آموزش و پرورش، مدارس، جلوه ای از تحقق مراتب حیات طیبه و کانون عرضه خدمات و فرصت های تعلیم و تربیت هستند گفت: در این دو سال اخیر تلاش کرده ایم تا در مدارس به روی اهالی محله ها باز باشد تا همه آنان بتوانند از فضای مدارس در ساعات غیر کلاسی بهره ببرند.

رحیمی همچنین به برگزاری یادواره هزار شهید دانش آموز و فرهنگی در تمامی مدارس استان در تاریخ پانزدهم بهمن ماه توجه داد و گفت: ان شاء الله ملت فهیم ایران با حضور در راهپیمایی باشکوه بیست و دوم بهمن ماه، باز هم پشتیبانی و حمایت خود را از انقلاب شکوهمند اسلامی به نمایش خواهند گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *