مدیرکل نوسازی مدارس استان قم از پیگیری طرح درآمدزایی و خودکفایی مدارس در استان بویژه در عرصه تاسیس سامانه تولید برق از انرژی خورشیدی خبر داد و خاطر نشان کرد: قم به لحاظ مساحت تحویلی فضای آموزشی و تعداد کلاس درس تحویل شده به آموزش و پرورش در رتبه دوازدهم کشور است.
طرح های درآمدزایی و خودکفایی مدارس در استان پیگیری می شود

به گزارش روابط عمومی نوسازی مدارس استان قم، احمدرضا اجتهادی امروز در آیین افتتاحیه دبستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) منطقه پردیسان و بهره برداری همزمان از ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی با بیان این که در سال جاری ۲۷ فضای آموزشی شامل ۲۴۰ کلاس درس به دانش آموزان عزیز دیار کریمه اهل بیت (س) تقدیم شده است اظهار کرد: این تعداد در سال گذشته ۱۴۰ کلاس درس و در دو سال پیش از آن به ترتیب ۶۳ و ۵۵ کلاس درس بوده است.

وی با تصریح بر این که استان قم، استان فرهنگ و علم و نیازمند توجه ویژه در عرصه ساخت فضاهای آموزشی است تاکید کرد: دیار کریمه اهل بیت (س) از نظر مساحت تحویلی فضای آموزشی و تعداد کلاس درس در رتبه دوازدهم در بین استان های کشور است. مدیرکل نوسازی مدارس استان درباره تامین تجهیزات مدارس استان نیز عنوان کرد: در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱، تقریبا سه برابر سال های ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹، تجهیزات برای مدارس استان تامین شده است.

وی با اشاره به این که آغاز احداث مدرسه حضرت فاطمه زهرا (س) از محل ثلث مرحوم حاج علی صبوری بوده است عنوان کرد: احداث مدرسه حضرت فاطمه زهرا (س) از هفتم خرداد ماه سال ۱۳۹۹ و بر اساس انعقاد تفاهم نامه با خیر مدرسه ساز حاج رضا صبوری و به یاد پدر مرحومشان حاج علی صبوری آغاز شد.

وی افزود: تتمه اعتبار تکمیل این مدرسه ۱۲ کلاسه از محل اعتبارات استانی و ملی تامین شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد: این مدرسه ۱۲ کلاس، ۱۳ اتاق اداری و جنبی، سه کارگاه و آزمایشگاه و همچنین نمازخانه ای به مساحت ۲۲۴ مترمربع دارد.

وی با اشاره به این که این مدرسه در زمینی به مساحت دو هزار و ۲۴۲ مترمربع با مجموع زیربنای دو هزار و ۹۵ مترمربع در سه طبقه احداث شده است یادآور شد: مرحوم حمزه صبوری تا زمانی که در قید حیات بود، از سوی پدرش حاج رضا صبوری در تداوم اجرای پروژه فعالیت دلسوزانه ای داشت که یاد و خاطرش را گرامی می داریم.

اجتهادی در ادامه به ضرورت استفاده از ظرفیت های خیری برای درآمدزایی ‌و خودکفایی مدارس و پیگیری این موضوع در استان توجه داد و گفت: یکی از جلوه های این درآمدزایی، تاسیس سامانه تولید برق از انرژی پاک خورشیدی است که این سامانه در پشت بام این مدرسه نیز تعبیه شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همچنین ظرفیت سامانه انرژی خورشیدی این مدرسه را ۲۰ کیلووات عنوان کرد و گفت: طبق نرخنامه مصوب سال جاری، این سامانه ۲۰ کیلوواتی می تواند در هر ماه حدود ۹ میلیون تومان درآمد برای مدارس کسب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *